Många ja-sägare i fototrissen

De två senaste veckorna har jag varit med i något som kallas fototrissen. I korthet går det ut på att Helena på bloggen fototriss.blogspot.com varje söndag presenterar ett nytt tema. På det temat ska man sen ta tre bilder. Alla som är med listas på bloggen så man kan surfa runt och kolla på de andra deltagarnas bilder.

Jag tycker det är en kul idé och ser det som en chans att utvecklas som fotograf genom att tvingas tänka till och kanske ta en del foton som jag annars inte skulle tagit.

Många av deltagarna kommenterar varandras bilder och jag tror inte jag överdriver när jag påstår att syftet med 95% av de kommentarerna är att få lägga in en länk till sin egen blogg. Det är helt ok, jag har inga problem med det, men jag tycker det är tråkigt att ingen också kan ge lite konstruktiv kritik.

Det finns mängder av riktigt dåliga bilder, som ändå bara får kommentarer som:

"Jättesöta bilder, ha en fortsatt trevlig kväll"

eller

"Fin triss, ettan är min favorit"

Om nån tycker att mina bilder är fina så vill jag gärna veta varför, samma sak om nån inte gillar dem. Hur ska jag annars lära mig nåt?

Kommentarer
Postat av: Karins fotoblogg

Hej! Hittade hit via Carlbomfoto. Har kikat runt här och på din andra blogg(som känns väldigt ambitiös!) och jag gillar dina bilder :) Jag kunde inte låta bli att le när jag läste det här inlägget. När jag började blogga så hade jag en naiv tro att det var ett sätt att få konstruktiv kritik. Jag var med i flera fotoutmaningar, dels för att det inspirerade till att ta foton och dels för att jag trodde att man skulle få respons. men som du skriver: "Fin triss, ettan är min favorit", ger ju inte så mycket och snart märkte jag att jag satt och gav såna kommentarer själv bara för att få kommentarer. Nu förtiden så står jag över fotoutmaningar för det mesta och det syns också på antalet kommentarer ;)Jag kom ju på att det var inte MÅNGA kommentarer jag ville ha utan det var ju kritik! Så håll i hatten, nu kommer du kanske att få kritik/respons av mig :)



Ha det gott!

2010-05-24 @ 22:52:08
URL: http://karinsfotoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0