Montage av tre bilder

Har ett tag haft lite idéer kring olika typer av montage. Idag fick jag Rickard att ställa upp som modell för ett av dom.

Här är resultatet:


Jag tycker det blev rätt bra. Det hade säkert blivit bättre om jag ställt stativet mer till vänster och bara fått tegelväggen som bakgrund. Det bästa av allt hade nog varit en mer homogen bakgrund överhuvudtaget, utan träd och buskar, men tiden räckte inte riktigt till för en massa letande idag.

Hur jag gjort? Ja, det är så enkelt så det nästan är pinsamt... Jag satte kameran på mitt stativ och ställde in exponeringen manuellt för att den inte skulle skifta mellan de olika bilderna. Jag använde fjärrutlösare för att helt undvika skakningsoskärpa.

Bilden ovan är gjord av tre olika ursprungsbilder som jag lagt i varsitt lager i photoshop. Sen använder jag lagermasker för dölja och visa olika delar av lagren.

Jag har också lagt på lite brus och en vinjettering, samt dämpat färgerna för att ge bilden en lite ruffigare look.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0