Sydafrika, 1 mars

Min värd i Sydafrika, Anna, bor faktiskt mitt i ett litet reservat fullt av antiloper, zebror och gnuer. Dagens zebra-bilder är tagna bara ett par hundra meter från Annas hus. Nästan lite overkligt.

Zebrorna är mina favoriter. Tycker helt enkelt det är fantastiskt vackra djur som gör sig bra på bild.  Precis som med girafferna får man dessutom känslan av att de egentligen inte borde finnas på riktigt, de är mer som sagodjur.

Hur som helst, jag har nog aldrig känt mig mer ett med naturen än när zebran på bilden och jag bara stod blick stilla och bara tittade på varann i flera minuter. Väldigt speciell känsla. Mäktigt på nåt sätt.

   


Tidigare inlägg i "Sydafrika-serien":
28 februari
27 februari

Läs även andra bloggares åsikter om , ,


Kommentarer
Postat av: Lenas skoj- och bilderblogg

Jag kan verkligen förstå hur det kändes! Det är svårt att beskriva - men det är som om det blir så stort och som att hjärtat "svämmar över".

2010-04-13 @ 18:53:40
URL: http://lenays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0